8 svar!

1. köket är bra att ha för att sitta och äta och utsikt till dagis!
2. sängen måste jag ha täcket när det  är kallt och måste ha två kuddar.
3.Åh vinter helt enkelt hatar jag  för det är så svin kallt brrr.sommar längtar jag .
4. kläder tycker jag om jogging byxa  inte en intresserad att shoppa  puh måste leta och leta som passar mig
5. jag cyklar hellre  än gå.. men vinter måste jag gå.
6. jag äger balkong  sitta bara på sommmar men just nu är det arg massor geting . buu.
7. Åh jag älskar Lulzim väldig mycket . han är varsam om mig.. han är hjälpsam puss luli.

aug 2007 kusinträff.

Den  15 augusti 2007.

Jonas och jag åkte till Karlstad för at se min pappas grav har inte sett den i 28 år sen han dog var med i bagravning i kyrkan men inte i fästning ner i grav.. Först åkte vi bil till Karlstad  och träffa min kusin ann som jag inte sett på 28 år sen . vi träffas i shell i Karlstad. Vi kram och snackar lite sen åkte vi till min faster "Polly" fast hon heter Poldie. Hon bjöd oss kaffe och tårta och vi prata om min pappas liv . Det var intresserad att lyssna vad pappa har haft  i livet...så min kamera var dålig så jag fick av min kusnin bilder ser så här
image2

Vi är kusin .. så vi hälsa på faster hem.. Sen åkte vi till grav och sätta blommor dit det var fint grav .Sen åkte vi till min kusin anns sommarstugan i skoghall.. det var jätte fint ojojj  vid stranden  man kan bada.. det är bara 5 meter från huset.. har egen båt och bryggan.. vad stor ytan hos dom.. vi åt smörgåstårta vad gott mums.. hon har gjort själv.. men jätte stort tårta vi skratta åt den.. men jättegott.. sen åkte vi hem buuuu.. allt gick resan gick bra till örebro.

sagan är slut

16 juli 2007

Resan gick till Grängesberg .
Jag äkte tåg till Grängesberg  framme vid halv två . sen åkte jag med min vän bil till vårdcentralen som jag har bokat en tid hos doktor för min foten. så jag vill svar att jag har eksem och inflammation i såret så jag fick medcin pencillen och salva.. den hjälpte snabb blir bra för min foten. men fick inte bada i sjön.. eftersom dersas sommarstugan är hemskt nära till sjön. det tar bara 2 minuter dit. härlig att vara hos dom en veckan. vi har roligt  och åt fina mat.. jag diskar varje dag som hon kallas mig huspiga..hihihi. närjag var där en veckan slut åkte jag hem igen till örebro och koppla av .. två dagar efter det så kommer min gubbe hem. hälig att ha honom här hemma.. sen som vanlig igen  örebro.

4 juli 2007

Resan gick till Grekland som vi har varit där en ön heter Lesvos.. den ligger nära turkiet.. fast det är tillhör grekland. vi kom dit första dag fick vi åka buss till lesvos tar en och halv timma dit ,, vilket vägen det känns som vi är ormar hhihi för det är zickzack hela  vägen till hotell.. vi kom dit var på natten.. När vi kom in i rummet så ser man utsikt eftersom det är mörkt där. nästan dag morron gick vi till vårt balkong så fick vi se utsikt över havet.. vilket vacker syn.. havet heter egiska havet.. sen klär vi och går till en annan hus som vi ska h frukost där ..oj vilket buffe frukost.. vi åt mkt och dracka kaffe i alltan i deras hus och titta i havet. sen vi gick tillbaka till vårt rum och byta om till badkläder sen tillbaka igen i en annan hus där har dom svimmingspool.. vilket härlig bada.. det var för varmt ute då. när vi har badat färdig så går vi till vårt rum igen och byta om kläder. sen igen samma hus och tar stark kall öl  sen äter vi gott middag.. så fortsätta dricka öl eftersom vi får gratis hela tiden. Titta också hur folket är.. dom prata olika språk men synd att jag inte kan höra vilket land kommer dom ifrån. det gör min gubbe tala om mig vilket är det.. sen sov vi för natten .. andra dag  samma igen . tredje dag åkte vi till stan med tjänstebuss som tillhör hotell.. vi gick och gick och titta lite och köpte lite saker och åt glass. mums. vi satt restaurang och dricka läsk och kaffe.. sen tillbaka till bussen till hotell.. tredje dag vill min gubbe till salthavet men jag vill inte för jag har ont i foten.. jag haltar så.. jag bada ensami swimmingpool.. skönt koppla av.. Fjärde dag så jag prova med salthavet men jobbigt att går på allt stenar där. så jag onda foten.. men femte dag bada jag i swimmningspool. härlig .. sjätte dag packar jag ner allt i väska för att åka hem nästan dag.. onsdag flyg vi hem sen åkte jag tåg hem ensam för min gubbe vidare till kosovo .. så jag är jag hemma i örebro äntligen !