familjen!

Hej!
Den 22 juli  var vi hos olles hem och fira jonas födelsedag.. egentligen han fyller 30 juli men min dotter och hennes fästman och lea ska flytta 1 aug. men måste packar och packar.. så därför kom dom tidigare..  vi var nio st som var med festen  olle bjuder på grilla och dricka  sen kaffe . gott . sen vi spelar  ringar  och lite golf..  jag vet inte vem som vann.. hihihi..  kul att se lea med spelar i ringen  .  fusk hon vinner .. hihi men så lite är on iallfall kan inte hjälpa.. hihihi  ..  sen nästan dag  var vi fiskar  i villingberg.  vad skönt luften  och vi fiskar  lea leker .. kul ser henne  i skogen..  vi drack kaffe sen grillar vi korv med bröd..  vi prata lite  .. ingen fiskar för oss buhääää ..  men får vara tillsammans med dom i två dagar iallafall.  smulan den naken hunden var med ..

glasögon.. !

hej  nu har jag hämta nya glasögon . har inte på mig  för jag måste först klippa och göra fint håret sen  sätta jag på mig  nya glasgöon..  jag har köpt två glasöpgon men betala för en glasögon.. allt sammans koster 1600 kr billig va.. men ser här ser jag ut !

hoppas det passar mig fint när man är fin håret .. jag ska klippa hår snart!

japp sagan är slut!

händelse semester 2009!

hej!
Den 28 maj  åkte vi till sthlm för att sova hos min dotter i två dagar ..  jag och mona och lea och ola åkte till manillaskolan  för att fira 100 år  där .. det var väldig gammal hus  fin bevarade hus..  sen i åkte hem tidigt för att det börja maraton i stan i sthlm så vi  passar på åker buss innan dom börja  maraton.. den 30 maj  åkte vi till tunisien.  ojoj vilket varmt därborta..  vi åkte buss till hotell tar 20 minuter till vårt hotell..  så stor hotell.. vi kom dit och och fick vi bjuda på drink.. gott iallafall.. vi väntar på att få nykel till vårt rum men vi äter först där..  sen upp till vårt  rum ojoj vilket rum och fick  havutsikt hela stranden...  och dom har jättestor swimmningspool.  vi vandra omkring och undersökning   första dan.. sen andra dan badar vi  direkt  härliga  sköna vatten men lite kallt iallafall.. men ändå skönt simma i pool...  tredje dag  simmar vi i havet..  vi fick se hur dom gör med fallskärmen..  det måste ju vara svårt att åka med fallskärmen.. nån fråga oss om vi kunde vara med  vi sagt nej tack..  vågar inte åka..  uschhhhh...
badar badar hela dan..   tredje dag badar vi i swimmningspool .. vi badar varandra havet och poolen..  vi poolen  eftermiddag bjuder dom pannkakan , munkar, bröd nåting in i bröd jag har inte smaka än.. jag åt bara munk.. så stor munk mums.. så skicklig kocken som gör detta..  kaffe är så stark där usch.. vi dricka bäst  är fanta  eller vatten i flaska..   en dag åkte vi en med guide till stan och visar oss marknad och titta på matta som en tjej som gör i 3 månader färdig med en matta.. jag fick prova hur man gör med matta i vävar för hand.. hon gav mig en liten snöre..  lidande om min hand..  så hon säger att jag ska minna henne..   sen vi gick till en torg men massor  troligen 6 st skeppbåtar i hamnen.. fint  tycker jag.. jag vet inte om det är restuarang eller om det är bara visning..  vi har inte gått in där .. vi åker hem istället..   den 11 juni kollapsade jag  ner  och fick ligga i sjukhuset och låg i 3 dagar koma.. jag fick astmanfall , lunginflammation , luftväginfektiponer  och samonella.. jag låg i sjukhus i två veckor i tunisien..  sista dagarna  var jag rastlös  villle hem och tjata  hem .  vi  bråka lite med doktor och försäkringkassan ..  så en dag kom två syster från sverige  ville se mig hur jag mår och kunde hem till sverige.  så  blev vi hem den 27 juni åkte vi hem till sverige jippiie ojoj fick lyx iallafall först åkte jag ambulans tilll tunisien stad där står  flygplan . sen ambulans hämta rullstol så jag fick åka i den hela tiden till en vip rum  med fina salen  bara för den rika som brukar sittar där ..  vi fick kaffe och kakor och juice. vad gott det är .. eftersom sjukhuset är äckling kaffe uschh..  vi flyga till franfurt  och sen byta till sthlm. när jag kom fram till arlanda  sen åker jag rullstol också  i arlanda  en taxichafför med lapp  står eva-karin klint .. jag skäms  inför  folk hihihii..  vi åkte hem med taxi till örebro till vårt dörr härliga hemmaaaaaa.
jag var rädd att blommorna har dött. men blev snopen att blommor är frisk .. ihii nåt öbo har väl vattnat.. troligenvisst..  så här ser den ut!

japp sagan är slut! härliga sverige heja sverige..