4 juli 2007

Resan gick till Grekland som vi har varit där en ön heter Lesvos.. den ligger nära turkiet.. fast det är tillhör grekland. vi kom dit första dag fick vi åka buss till lesvos tar en och halv timma dit ,, vilket vägen det känns som vi är ormar hhihi för det är zickzack hela  vägen till hotell.. vi kom dit var på natten.. När vi kom in i rummet så ser man utsikt eftersom det är mörkt där. nästan dag morron gick vi till vårt balkong så fick vi se utsikt över havet.. vilket vacker syn.. havet heter egiska havet.. sen klär vi och går till en annan hus som vi ska h frukost där ..oj vilket buffe frukost.. vi åt mkt och dracka kaffe i alltan i deras hus och titta i havet. sen vi gick tillbaka till vårt rum och byta om till badkläder sen tillbaka igen i en annan hus där har dom svimmingspool.. vilket härlig bada.. det var för varmt ute då. när vi har badat färdig så går vi till vårt rum igen och byta om kläder. sen igen samma hus och tar stark kall öl  sen äter vi gott middag.. så fortsätta dricka öl eftersom vi får gratis hela tiden. Titta också hur folket är.. dom prata olika språk men synd att jag inte kan höra vilket land kommer dom ifrån. det gör min gubbe tala om mig vilket är det.. sen sov vi för natten .. andra dag  samma igen . tredje dag åkte vi till stan med tjänstebuss som tillhör hotell.. vi gick och gick och titta lite och köpte lite saker och åt glass. mums. vi satt restaurang och dricka läsk och kaffe.. sen tillbaka till bussen till hotell.. tredje dag vill min gubbe till salthavet men jag vill inte för jag har ont i foten.. jag haltar så.. jag bada ensami swimmingpool.. skönt koppla av.. Fjärde dag så jag prova med salthavet men jobbigt att går på allt stenar där. så jag onda foten.. men femte dag bada jag i swimmningspool. härlig .. sjätte dag packar jag ner allt i väska för att åka hem nästan dag.. onsdag flyg vi hem sen åkte jag tåg hem ensam för min gubbe vidare till kosovo .. så jag är jag hemma i örebro äntligen !

sagan är slut-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback