pensionärresa!

äDen 10-11 juni 2008!

Ja, nu ska jag berätta vad vi har gjort  en dag resan!
tisdag den 10 juni starta vi från frälsningarmen  kl var 9 på morron   sen åket vi till Karlskoga och hämta en till kvinna som ska vara med..  sen poff till Grums och stannar där och dricka kaffe och fralla som några av oss har inte ätit frukost  så vi fick kaffe och fralla det var väldig gott . sen  vidare till Håverud gjorde vardring runt  kl 14.00  var vi i Mellerud och äta i värdhuset. vi åt rödspätta  och potatis det var gott ..  och kaffe till.. vi blir mätta  sen vidare till Trollhättan och boka i hotell  vi sover där . två timmar vila.. det var väldig mkt blåser ser ut som det är orkan hihii. värat håret  blåser upp  .. men det är lite varmt ändå..  sen vi träffa i torget i Trollhättan  så åker vi till dövas sommarstugan i Öresjö.. Några har aldrig varit där förut men jag har varit där flera ggr eftersom min familjen brukar semster där..  det var väldig fint där.. och vi åt  smörgås och kaffe  sen grilla korv med bröd  och lotta ut lotteri.. jag vann inte ,några  från örebro vann  och fick en vitt vin flaska..  rolig att gemenskap med dom..   sen vi hem vid före nio eftersom pojkarna ville se fotboll Sverige mot Grekland..  vi ttta på den i baren i hotell  det var jätte stor tv typ  nästan  100 tum två typ som bio.. oj  vilket folk som sjunga och heja sverige och glada  sjunga för sverige vann med 2-0 . kul .. vi har aldrig upplevelse att se folk i baren ..men trevliga människor..   Sen poff till vårt rum och sova godnatt med den dag..
11 juni kl var sju vakna jag  sen väcka till maria som jag bor tillsammans med.. hon vakna halv åtta. sen vi ner och äta frukost mums vad gott vi tog lugnt  sen vi gick till torget och samlas kl  var 9 tiden  sen åker tll slussen och titta på hur dom bygger kanal  vilket jobb det var   vi lyckas fick se hur dom öppna porten till båtar som kom ut  .  sen åker vi till Broby och vi fick se riktig struts .. oj jag trodde dom skriker  pip pip  krax krax men det var inte så väldig tyst  för dom låga ljud  låter som trumma.. men det var söta  .. så många det är  det är 80 st där  har också emu..   sen vi gick in i restaurang  fick äta struts kött..  sprial makaroner med struts och stuvade med svamp .. det var väldgi gott.. och sen vi titta lite i affär  oj oj så dyrt.. jag som förstjust i lampa men gud det är dyrt kostar 665 kr för den lilla lampa. sen vi åker hem till Örebro . äntlligen hemma igen..  vi bara skratta hela tiden för en gubbe som berätta hur det var i tiden i skolan .. han är nästan 70 år .. han är rolig.. vi skratta och skratta hela tiden .. ja nu får du se hur foto ser nu.
   leif  som jobbar mkt i idrot så fick han detta flagga.  vårt hotell fint va!jag själv i sängen !


slussenstrusen  pasta med struts och svamp  pensinär vid bussen


ja det var allt för detta gången !

sagan är slut!


Kommentarer
Postat av: Silva

Är verkligen dålig på och kommentera men kul att du har blogg, kommer kika hit i fortsättningen, hoppas allt är bra med dig? kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback