pensionärutflykt

idag den 21 maj 2008.

nu ska jag berätta lite som jag har varit idag.. ja det var pensionärar som jag är medlem i.. vi hade utflykt till nedergård utanför glanshammar..  en par familjen har hemskt stor  gård med 8 olika huset som var mkt mkt gammal hus  och en som är 1700-talet och annan hus är 1800-talet.. det var står åkern .. och dom visar oss  huset .. och dom har en liten rum för atelje  men ska bygga större avgör pengar..  andra hus har dom dröm göra cafe  där .. kan använda festen säger hon..  hon har en liten flicka från kina som är 3 år har kommit till sverige för fem månader sen.. hon är döv. men duktig teckenspråk på svenska snabb..  hon upplevt i barnhem i kina..   nu har hon kommit nya föräldrar .. jag säger lycka till med unge framtid.. hon berätta hur var det i förr som dom bor i  nu.. har varit bonde..  sen vi gick och satt oss och dricka kaffe med fralla och sen paj med lingon i . det var gott  vi stannar där i nästan tre timmar. skönt men lite kallt luft men skönt luft ingen avgasar där bara skogem..  nu är vi trötta  när vi åkte hem.. ser här foto som jag har tagit..

                             

                                                                                                                                 
                                                                                   
                                          



sen åkte vi hem!


sagan är slut




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback