fisketur i sjön !

Den 10 juli 2008.

VI var på en sjön och fiskar . alltså  Mona,Ola och deras dotter lea ,mormor ,morfar och farmor till lea ,morbror Jonas och hans fästmön anna och lilla hunden smulan var med där.. Vilket härlig i skogen och titta fina sjön och fiska.. vi satt och vänta på nappar. ser här nu!


vi sitter och vakta fiska.


farmor fixar nåt med spö


jonas står och fiska


mona och lea sitter en pall!


anna sitter i pall och vakta
fiskspö


fin sjönutsikt


jag sitter och dricka kaffe


ola vakta och titta på
fiskspö.


jag sitter och leker fötter
i vatten . det var ljummet 
i vatten. skönt


olle och jonas fånga upp
fisk som olle har fått napp!


ser här fisk regnbåglax


det var några farbror som kom med lastbil för att släppa ut nya fiskar från odling. vilket tur att vi kom dit samma dag det var mkt mkt fiskar ut i sjön.. konstig nog att vi inte fíck fisk på en gång.. mmm konstig va! det är ju bara olle som fick den enda fisk. nästan gång måste blir tur för mig till sjön igen..


den lilla hunden smulan som var med oss.. gullig va !

vi satt och dricka kaffe och  åt smörgåsar  sen vi grilla korv med bröd det var gott ljuva att vara i skogen och äter  -
sen vi hem kl var 6 tiden på kvällen . vi var där från 11 till 18.00.  skönt att vara ute hela dan men gud blir jag trött hemma och somnade vid nio tiden troligen luften gör trött.. men kul att komma ut..


japp sagan är slut !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback