Tunisien!

Ja, nu ska jag berätta lite om tunisen1
den 26 aug åkte vi till stockholm med tåg direkt till arlanda på morron klockan var sex tiden på morron  .  Flyg till tunisien klockan var 11 tiden och fram till tunisien men vi bor i djerba. det tar 20 mionuter från flygplatsen till vårt hotell,. Gissar och vi blev häpen att det är lyx hotell vi bor . det var jättestort swinningspool det finns tre olika swinningspool med all  palmerna  så vackert det är och vi bor också nära havet. det är bara knappt 50 meter ifrån vårt hotell.. vi tittar och forskar lite allt sen satt vi och tar kallt dryck.. sen kväll har vi middag kl halv åtta  oj vilket buffee långa bord att välja olika mat .. det var gott.. sen vi ner och titta på teater men har inte hunnit titta för jag är alldelse slut och trött så sov jag istället men min gubbe titta på den och sa att det var kul att titta på den teatern. men nästan dag badar vi  i havet vilket härlig vatten men mkt sallhavet.. torsdag drabbade vi magsjuka  gick till doktor och fick spruta mot detta .. doktor säger att vi är ovana vid för varmluft och miljön.. därför fick vi detta.. det är många som ha den också.. vi blir friska efter två dagar.. sen vi bada i swinningspool också . vi bada mest hela tiden ..har träffa kamel  men har inte rida på den för måste rida i fyra tmmar nää det tänker jag inte för varmt att rida på den .. usch.. vilket aktiva i den hotell.. ojojoj.. jag köpte vykort och skriva till min anhöringa och vänner..jag har träffa en par döva från belgien.. vi prata och prata mkt .. dom är trevlig.. dom reste hit för att fira deras 30 år bröllop. sista dag vi fira måndag sista dan för vi åker på natten hem till sverige.. vi  åkte kl tre på natten hämta av apollo guide sen flyga vi hem kl 6 på morron i sverige kl 10 ,, vi åkte buss från arlanda till bålsta stattion sen bytt vi till tåg.. vi blir upptäckt att jag har glömt kvar kamera i flyget.. jag blir sur att jag har tagit kort allt i tunisien.. nästan dag ringde jag till arlanda och tala om jag har glömt kvar kamera i flyget.. dom avvakta detta får se om jag får tillbaka.. ojojoj vilket kall väder här i sverige.. jag vill tillbaka till värmen länderna.. vi frös  nä'r vi kom hem.. vi fram till örebro kl  var fyra tiden ola hämta oss i station. sen hem till vårt lgh. ojoj för längesen vi är hemma.. nästan dag söker min gubbe  internet om resor.. han vill igen nästan år  till utomlands. ojojoj jag sa till honom lugnar sig att leta nu.. hihihihi  tråkigt hemma usch..

den 17 sept en onsdag
 
linnea var här så jag passar henne några timmar för mamma och pappa jobbar. det gick bra .. hon är så stor flicka nu..  linnea fick av mig en liten kamel med lysade ögon och kling i musik om man klämmer kamel så spelar den ,,  och en väska med nallepuh def finns karamell med men lea  får inte äta den för hon är så liten än däremiot får leas föräldrar äta upp den .. hihihi.. japp

sagan är slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback